יום שבת, 16 בפברואר 2013

קרם דיפלומט ותותים

הפוסט הזה מוקדש לקרם הטעים מכל-קרם פטיסייר. כמו כל דבר שקשור לאפייה אנחנו קודם כל חוששים,וברגע שאנחנו נדרשים להכין משהו קצת יותר רציני אנחנו נבהלים וישר חוזרים לקיצורי הדרך.ככה זה גם עם קרם הפטיסייר. תמיד איכשהו נחליף אותו בקצפת. שנכון,זה תחליף נחמד אבל אין באמת תחליף לקרם הונילי הזה שמתחבר לכל טעם אפשרי שאפשר למלא איתו פחזניות,טארטים,מאפים,אפשר לאפות אותו בתנור,אפשר לאכול אותו סתם ככה,בקיצור ה-קרם!.

ולכן היום נתעסק בקרם הפטיסייר. הוא מהיר להכנה הוא רק דורש דיוק בפרטים הקטנים. מבטיחה לכם שאחרי שתטעמו את קרם הפטיסייר הזה לא תמהרו להחליפו.
קרם פטיסייר הוא קרם שמקבל אליו בכיף טעמים. לאחר הכנת הקרם נקרר אותו,ואז אפשר יהיה להוסיף אליו תמציות טעם-קפה/פרלינה/שוקולד/פירות ועוד ועוד ועוד.

אפשר גם להוסיף לו ג'לטין כדי לייצב אותו (למשל אם נרצה למלא איתו פחזניות).
היום נכין קרם בסיסי,נוסיף לו קצפת (כדי לתת נפח לקרם ולעשות אותו "קליל" יותר) ונוסיף לו רוטב תותים ופיסטוקים.
קרם פטיסייר מעורבב עם שמנת מתוקה נקרא קרם דיפלומט.
 מתכון פשוט פשוט וטעים,ומכיוון שהוא לא מכיל גלוטן הוא גם מתאים למי שרוצה להימנע מגלוטן,לרגישים מגלוטן וכמובן לפסח. קדימה לעבודה!

*חשוב מאוד-תקראו את המתכון הזה לפחות פעם אחת לפני שאתם מכינים אותו,שימו לב שהבנתם הכל ושאתם מכינים את כל הדברים מראש. העבודה פה היא מהירה .תקראו גם את הערות והתוספות שכתובות בחלק התחתון של הפוסט.
 
רכיבים: (כ-8 מנות בכוסות אישיות קטנות)
לקרם פטיסייר:
250 גרם חלב 3%
חצי מקל וניל חצוי
12 גרם קורנפלור
10 גרם קמח
2 חלמונים

60 גרם סוכר
200 גרם שמנת מתוקה (בינתיים נשמור אותה במקרר)
לרוטב התותים: 
250 גרם תותים (סלסלה)
60 גרם סוכר
60 גרם מים+כף מיץ לימון
לקישוט:
נענע
50 פיסטוק חצוי, קלוף ולא קלוי.
אופן ההכנה:
קרם פטיסייר:
1.מכינים את כל החומרים: בסיר שמים את החלב עם חצי מקל וניל חצוי, בקערה מערבבים יחד את הקורנפלור והקמח, בקערה נוספת טורפים היטב  את החלמונים עם הסוכר. בנוסף, על משטח גדול (בגודל של תבנית אפייה שיכול להיכנס למקרר)נפרוש ניילון נצמד.













 
2.כשהחלב מתחיל להתחמם מערבבים לקערת החלמונים את הקמח והקורנפלור וטורפים היטב.

3.שמים מעט מהחלב החמים (כרבע כוס) לתערובת החלמונים וטורפים.
4.כשהחלב מתחיל לבעבע בעדינות שופכים את כל החלב לתערובת החלמונים וטורפים היטב.כשהתערובת אחידה מחזירים את כל התערובת פנימה לסיר וטורפים ללא הפסקה על אש בינונית עד שהתערובת מבעבעת ומסמיכה מאוד.
5.מורידים את הסיר מהאש וישר שופכים את התערובת(עם מקל הווניל)על הניילון הנצמד שפרשנו.עוטפים עם הניילון הנצמד את הקרם מכל הכיוונים ומכניסים למקרר,עד שהתערובת מתקררת לגמרי (כשעה,שעה וחצי).



















 
בינתיים נכין את רוטב התותים:
6.בסיר שמים את כל המצרכים לרוטב: את התות (נקי מגבעול) וחתוך לרבעים,את הסוכר, המים ומיץ הלימון. 
7.מביאים את התערובת לרתיחה על אש בינונית ומערבבים מדיי פעם.
8.מבשלים את התערובת ברתיחה עדינה כרבע שעה עד להסמכה.
9. מורידים את הרוטב מהאש ומניחים בצד לצינון מלא.
10. את קרם הפטיסייר שהתקרר,מוציאים מהמקרר למיקסר עם בלון הקצפה (ללא מקל הוניל) ומקציפים כשתי דק' עד שהקרם חוזר להיות גמיש ואחיד.
11. מעבירים את הקרם לקערה גדולה.
12. במיקסר בו הקצפנו את הקרם מקציפים שמנת מתוקה.
13.מקפלים את הקצפת לתוך קרם הפטיסייר בפעמיים:ניקח רבע מכמות הקצפת לקרם הפטיסייר נערבב מעט ונכניס את שאר הקצפת ונערבב עד שהתערובת אחידה וחלקה.

 14. לוקחים כוסיות אישיות.שמים בכל כוס 3-4 כפות גדושות מרוטב התות. ממלאים את הכוס (כמעט עד הסוף) בקרם, מעל שמים כף של רוטב תות ומקשטים בנענע ופיסטוקים קצוצים.
15. מומלץ להגיש את הכוסיות בתום ההכנה או לשמור במקרר מספר שעות. בתאבון!


















 

ועוד כל מיני:

*כשאתם מבשלים את הקרם בסיר על האש חשוב לערבב כל הזמן אחרת תיהיה לכם חביתה. תנסו להגיע כמה שיותר גם לתחתית הסיר ולצדדים ואל תפסיקו לערבב,אם כואבת לכם היד-תחשבו חיובי זה עושה שרירים.

*איך שהקרם מוכן תורידו אותו ישר מהאש תעבירו אותו לניילון נצמד ותכניסו למקרר,הניילון ימנע קרום לא נעים שעלול להיווצר על הקרם.
*הכמות שיוצאת מהמתכון היא לא גדולה.היא מספיקה לכ-8 כוסות אישיות,אם אתם רוצים להכין כמות גדולה יותר פשוט תכפילו את הכמויות.
*בעיני השילוב פה עם התותים והפסיטוקים הוא מעולה וגם נותן צבעים מאוד יפים. תרגישו חופשי לשחק עם הטעמים,הקרם מקבל אליו בברכה טעמים שונים.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה