יום שבת, 23 בפברואר 2013

אוזני המן

אני מודה ומתוודה שאני לא מתה על אוזני המן. זה נחמד, סבבה כזה.

הסיבה שאני לא כל כך אוהבת אוזני המן זה בגלל שבשבילי אוזני המן זה בצק שמרים עם המממוווון מלית של ריבת שזיפים.
בכל שנה בפורים הייתי הולכת לבית של סבא וסבתא ועל הכורסא הירוקה שלהם הייתה קערה עם בצק שמרים, על הקערה מונחות 3-4 שמיכות פוך ענקיות שמחממות טוב טוב את הבצק ועוזרות לו לתפוח,על הכיריים היו 2 סירים ענקיים אחד עם פרג והשני לאלה שפחות אוהבים פרג (כמוני) עם ריבת שזיפים ביתית שהתבשלה כמה שעות טובות.

ריח האפייה היה מדהים, סבא סבתא ואחות של סבתא היו נרתמים לעבודת המלאכה וכולם היו קורצים,ממלאים ומעצבים את אוזני ההמן.
אז בכלל אוזני ההמן שאני אוהבת הם מבצק שמרים עם מלית של ריבת שזיפים..אני עדיין חושבת שאוזני המן מבצק שמרים הרבה יותר טעימים מאוזני המן הקלאסיים מבצק פריך. אבל בגלל המסורת (ובעיקר בגלל שאוזני המן מבצק שמרים טעימים כשהם יוצאים מהתנור ואחרי כמה שעות הם מתחילים להתייבש) הנה לפניכם מתכון קלאסי של אוזני המן מבצק פריך אבל המילויים יהיו שונים ומגוונים..מעניין מה יש לי בארונות..

מצרכים:(כ-45 אוזני המן קטנים)
200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

350 גרם קמח
1/2 שקית אבקת אפייה

1/4 כפית מלח
100 גרם (שקית) אבקת סוכר

ביצה
כפית תמצית וניל

גרידת לימון מלימון שלם
 לקישוט:
אבקת סוכר

 אופן ההכנה:
1.מכינים את כל המצרכים (את הקמח מערבבים עם אבקת אפייה ומלח).















2.לקערת מיקסר עם וו גיטרה מכניסים את החמאה והקמח ומתחילים לערבל במהירות נמוכה מאוד (אם תערבלו על מהירות גבוהה כל הקמח יעוף לכם מהקערה החוצה).מערבלים כ 5 דק' עד שתתקבל תערובת פירורית (במרקם של חול).















3.מוסיפים את אבקת הסוכר ונותנים ערבול נוסף.

4.   מוסיפים ביצה,תמצית וניל וגרידת לימון ומערבלים במהירות נמוכה בינונית רק עד לקבל בצק אחיד.















5.מוציאים את הבצק מקערת המיקסר, עוטפים בניילון נצמד ומקררים לחצי שעה.

6.מחממים תנור ל -170 מעלות.

7.  מוציאים את הבצק מהמקרר חוצים לשניים,חצי אחד מחזירים למקרר חצי שני מרדדים על משטח מקומח לעלה דק.

8.קורצים עיגולים (אני אוהבת אוזני המן קטנים).
















9.במרכז כל עיגול בצק מניחים כפית עם אחד המילויים שבחרתם (הצעות ראו בתחתית העמוד).

10.סוגרים כל עיגול לצורת אוזן המן.

11.מניחים את אוזני ההמן על תבנית מרופדת בנייר אפייה.















12.אופים כ 12 דק' עד שהתחתית וקצוות העוגיות מזהיבות.

13.חוזרים על הפעולות עם הבצק שחיכה במקרר.

14.מצננים לחלוטין.

15.אפשר לקשט באבקת סוכר. שומרים בקופסא אטומה כשבוע. בתאבון!






 

ועוד כל מיני:
  *את הבצק הפריך אפשר להכין בשתי שיטות. השיטה שהכנתי פה(במיקסר עם וו גיטרה). או בעבד מזון (בדיוק לפי אותו סדר הפעולות). ההבדל בין 2 השיטות הוא שבמיקסר זה לוקח קצת יותר זמן. התוצאה היא אותה תוצאה לכו על מה שנח לכם.

*תזכורת-בצק פריך אוהב מינימום לישה (ברגע שהבצק אחיד מפיסיקים ללוש) והוא אוהב קור. אל תוותרו על קירור הבצק.

*מילוי אוזני המן- זה החלק הכי כיפי,הלכתי והסתכלתי מה יש לי בבית,אם כבר אוזני המן אז שיהיה מבחר גדול ושכל אחד יבחר מה שבא לו.
אני השתמשתי במילויים הבאים:

-ממרח שוקולד לבן מעורבב עם פתי בר טחון

-ממרח נוטלה ושוקולד ציפס לבן

-ממרח תמרים עם אגוזים קצוצים וקינמון

-ממרח לוטוס מעורבב עם פתי בר טחון
*עוד אופציות:

-פרג וצימוקים

-ריבות

-חמאת בוטנים

-ריבת חלב

-חלבה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה