יום שני, 15 באפריל 2013

עוגת תפוזים בחושה

אחת מהעוגות שפשוט אי אפשר להפסיק ליישר.
זאת בסך הכל עוגה בחושה, אבל היא כל כך רכה ואווירית שמתחשק לקחת עוד ועוד פרוסה.
העוגה היא עוגת פרווה אז היא מתאימה לשומרי כשרות, מעבר לכך בגלל שהיא על בסיס שמן היא קלילה ולכן היא מתאימה כקינוח אחרי ארוחה כבדה או כפרוסת עוגה לפתוח איתה את היום.
לאחר האפייה "משקים" את העוגה בסירופ תפוז, העוגה "שותה" את הסירופ והופכת להיות עסיסית ביותר.
קדימה זה הזמן להזמין אורחים,רעיון לקינוח כבר יש לכםJ

(מצרכים: 3 עוגות אינגליש קייק)
לעוגה:

3 ביצים

200 גרם סוכר

 קורט מלח
כפית תמצית וניל

גרידת תפוז מתפוז טרי מגורר דק
250 מ"ל מיץ תפוזים סחוט טרי (כ 4-5 תפוזים)

100 מ"ל שמן
320 גרם קמח

שקית אבקת אפייה
 
לסירופ:
100 גרם סוכר

100 מ"ל מיץ תפוזים טרי (1-2 תפוזים)
תפוז


אופן ההכנה:
עוגה:

1.מחממים תנור ל- 180 מעלות.
2.מכינים את כל המצרכים. (תאחדו מוצרים "דומים" כך תחסכו לכם בכלים-ביצים עם תמצית וניל, גרידת ומיץ תפוזים וקמח עם אבקת אפייה).















3.במיקסר עם בלון הקצפה מקציפים במהירות גבוהה ביצים תמצית וניל מלח וסוכר. מקציפים כ- 5 דק' עד שהתערובת תפוחה מאוד,סמיכה ובהירה.

4.מנמיכים את מהירות ההקצפה למהירות בינונית, תו"כ הקצפה מוסיפים את השמן בזרם דק ובאיטיות. מקציפים עד שהשמן נטמע בבלילה.













 
5.מפסיקים את פעולת המיקסר ומחליפים את בלון ההקצפה לוו גיטרה או שעובדים ידנית עם מרית.















6.מכניסים את היבשים (קמח ואבקת אפייה) ורטובים (מיץ וגרידת תפוז) לסירוגין ב -3 פעמים. מתחילים ומסיימים עם היבשים. נערבב קלות בין לבין, את הערבול הסופי נעשה לאחר שנכניס את היבשים בפעם האחרונה.

7.משמנים קלות עם חמאה רכה/ספריי שמן 3 תבניות אינגליש קייק. ממלאים את 3 התבניות (שימו לב לא למלא יותר מדיי-התערובת תופחת במהלך האפייה).













 
8.אופים כ 35-40 דק' עד שמתפשט ריח של אפייה, העוגות זהובות-שחומות, הן קפיציות למגע ואם נכניס קיסם (במרכז העוגה) הוא יצא יבש עם פירורים לחים.

9.מוציאים את העוגות מהתנור ומצננים לגמרי.















סירופ:
1.שמים בסיר סוכר ומיץ תפוזים. בעזרת קולפן קולפים את התפוז (משתדלים לקלף רק את החלק הכתום וכמה שפחות מהלבן המריר). מניחים את הקליפות בערמה וחותכים לפרוסות דקות. מוסיפים את פרוסות קליפת התפוז לסיר ומביאים את התערובת לרתיחה.















2.מנמיכים את האש ומבשלים כ -5 דק' ברתיחה עדינה.
3.מסירים מהאש ומניחים בצד ל -5 דק'.















4.בעזרת כף "משקים" את העוגות. הסירופ צריך להספיק ל-3 העוגות.
5. מניחים מגרידת התפוז לאורך העוגה כקישוט.















6.מצננים, בתאבון!













 
 ועוד כל מיני:
*יש לשטוף את התפוזים היטב ורק אז להשתמש בקליפה ובמיץ שלהם.

*לאחר הכנסת השמן לבלילה עוברים למוצרים היבשים והרטובים. בשלב זה חשוב לא לעבוד עם בלון ההקצפה אלא לעבוד עם מרית או וו גיטרה. בלון ההקצפה עלול להישבר.

*הכנסת היבשים והרטובים לסירוגין-כן זה קצת מעצבן אבל אל תוותרו על זה. מכניסים 1/3 מתערובת הקמח ומערבלים קלות (לא עד שהתערובת נטמעת), מוסיפים 1/3 מהרטובים ושוב מערבלים קלות וכך הלאה..לאחר הכנסת היבשים בפעם האחרונה מערבלים כמו שצריך (חשוב להגיע לתחתית ולדפנות) ברגע שהבלילה אחידה וללא גושי קמח אנחנו מוכנים לאפייה.
*חשוב ב20-30 דק' הראשונות של האפייה לא לפתוח את דלת התנור. הסיבה הראשונה היא פשוט כי לא צריך. העוגות לא יהיו מוכנות כל כך מהר והסיבה העיקרית היא שהעוגות עלולות לצנוח. לאחר 30 דק' כשהריח מתחיל להתפשט אפשר להציץ במהירות (בלי להוציא יותר מדיי חום מהתנור החוצה) ולראות מהו צבע העוגות. אם הצבע שחום זהוב נבדוק עם קיסם-נכניס קיסם (לכל אחת מהעוגות) במרכז העוגה. אם הקיסם יוצא יבש עם מעט פירורים לחים עליו העוגה מוכנה.

*בהכנת הסירופ-הקליפות מעט מרות אני דווקא אוהבת את השילוב הזה עם סירופ הסוכר והעוגה למי שהמרירות מפריעה אפשר לחלוט את גרידת התפוז (בלי הסוכר והמיץ) בסיר עם הרבה מים עד לרתיחה כפעמיים שלוש, זה אמור להוציא את המרירות מהקליפה. מי שזה יותר מדיי בשבילו יכול לוותר על גרידת התפוז ולפזר אבקת סוכר או אפילו בלי שום קישוט אבל על הסירופ לא לוותר.
*איך שומרים?
אני אישית אוהבת עוגות בחושות בטמפ' החדר אז ההמלצה שלי היא לאכול כמה שיותר לפני הכניסה למקרר.
בקיץ עוד באותו היום נכניס את העוגה לקירור, בחורף אפשר להשאיר אותה כיומיים בטמפ' חדר. מעבר לימים האלה העוגה נשמרת במקרר כ 4-5 ימים. כמובן שאפשר להכניס אותה לקירור ישר לאחר הצינון. בנוסף, אפשר להקפיא את העוגות כשהן עטופות היטב עד כחודש ימים.
 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה