יום רביעי, 10 באפריל 2013

עוגיות טחינה

עם עוגיות טחינה יש לי נושא לא פתור. אף פעם לא אהבתי טחינה גולמית, לא מתחברת לרוטב הזה בשום צורה ובשום מאכל. זה אחד המאכלים הבודדים שאני מנסה ומנסה וזה פשוט לא מתקבל אצלי. אבל ,כשזה מגיע לעוגיות טחינה אני שוכחת מהסלידה שלי לטחינה הגולמית ואני יכולה לשבת על קופסא שלמה לבד!

כיף להכין את העוגיות האלה,המצרכים זמינים בכל בית,ההכנה היא קלה ומהירה ויוצאת כמות יפה של עוגיות שמתפוררות ונמסות בפה.

רכיבים: (כ- 45-50 עוגיות)
350 גרם קמח

שקית אבקת אפייה

קורט מלח

150 גרם סוכר
200 גרם חמאה רכה

200 גרם טחינה גולמית
כפית תמצית וניל

לקישוט:
שקדים פרוסים


אופן ההכנה:
1.מחממים תנור ל 180 מעלות

2.מכינים את כל המצרכים.















3.לקערת מיקסר עם וו גיטרה מכניסים קמח מעורבב עם אבקת אפייה וקורט מלח ונותנים ערבול קל. מוסיפים סוכר ונותנים ערבול נוסף.

4.מוסיפים חמאה רכה ונותנים ערבול קל במהירות נמוכה עד שהתערובת הופכת להיות פירורית (במרקם חול).













 
5.מוסיפים טחינה גולמית ותמצית וניל ומערבלים מספר דק' במהירות נמוכה-בינונית עד שהתערובת הופכת להיות בצק אחיד.

 
6.יוצרים מהבצק כדורים בגודל של עגבניית שרי.

7. מניחים את הכדורים על תבנית עם נייר אפייה במרווחים זה מזה.
8.מקשטים כל כדור בשקדים פרוסים.















9. אופים כ 15 דק' עד שהעוגיות תפוחות וסדוקות.

10.מוציאים את התבנית מהתנור ומצננים את העוגיות (כשהן עדיין על התבנית) עד שהן מתייצבות,בתאבון!!















ועוד כל מיני:
*העוגיות הן מהירות הכנה-פתרון מושלם לאורחים שמגיעים בהפתעה.

*כשיש לכם מתכונים עם אבקת אפייה מומלץ לנפות את הקמח והאבקה יחד או לפזר את האבקה עם הידיים בתוך הקמח ולערבב היטב(לעיתים האבקה מתגבשת בשקית וצריך למעוך קצת את האבקה שהתגבשה אחרת תקבלו עוגיה מרוכזת באבקת אפייה-תאמינו לי זה לא כיף).
*אני השתמשתי בטחינה אתיופית (שהשומשום שלה הוא שחור) ולכן אם תסתכלו בתמונות הטחינה מעט כהה יותר,זו הטחינה שהייתה לי בבית ולכן השתמשתי בה,תשתמשו באיזו טחינה גולמית שתרצו.

*אחרי שלב הערבול כשיש לכם בצק אחיד אתם יכולים להקפיא את הבצק (עד חודש) וכשתרצו להכין את העוגיות ישאר לכם רק לעצב את הכדורים ולאפות.
*אני קישטתי את העוגיות עם שקדים פרוסים אתם יכולים לשים שקד שלם במרכז כל עוגיה או לפזר מעל מעט שומשום,מה שמתאים לכם.

*זמן האפייה הוא דיי קצר. העוגיות יתפחו ויסדקו וזה יהיה הרגע בו צריך להוציא אותם.אם תגעו בהן הן יהיו רכות. חשוב מאוד להוציא את המגש ולתת לו לנוח להצטנן –בשלב הזה החום של העוגיה נותן לה את האפייה הסופית ואת הייבוש ורק אז העוגיות יהיו מוכנות. אם תנסו להרים עוגיה שהרגע יצאה מהתנור היא תתפורר לכם.
*העוגיות נמסות בפה והן פשוט מעדן אבל  הן גם עדינות ומתפוררות. ולכן שימו לב שאתם מסדרים אותם בעדינות ובאהבה. אם הקופסא תיפול לכן יהיו לכם פירורי עוגיות טחינה.

*את העוגיות שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר עד חודש.





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה