יום ראשון, 14 ביולי 2013

"קינוח בכאילו"-גליליות ממולאות

ממש לפני כמה שעות חזרתי מטיול חלומי בחו"ל. כמו בכל פעם שאין לי קינוח בבית אני מתחילה להתגרד. ממש מציק לי שאין משהו מתוק. גם כי אני אוהבת להכין,גם כי אני אוהבת שיש לי ולבן זוגי "משהו טעים" וגם כי אם באים אורחים או מתארחים יש מה להציע.. אז אחרי 10 ימים מחוץ לארץ ונחיתה באמצע הלילה כמובן שאין משהו מתוק וגם אין כל כך מצרכים להכין איתם משהו.

בזמן שאני מסתכלת על המזוודה שצריך לפרוק,על כמויות הכביסה מהטיול לבין המקרר העצוב אני עדיין מתעקשת ובוחרת להכין קינוח לפני שאוכל להתפנות לשאר הדברים. ממגירת ההפתעות מציצה לה חבילה של גליליות שקניתי סתם כך לפני מספר שבועות, מהמקרר הציצה לי שמנת מתוקה (מפתיע שאין שם אפילו חלב או קוטג' אבל ברור שתיהיה שמנת להכנת קצפת) החלטתי שיש לי קינוח!
קראתי לקינוח הזה קינוח בכאילו כי הוא הכי מאולתר שיש והוא מכיל בסה"כ- 2 מרכיבים.. כן כן גליליות קנויות,ושמנת מתוקה. מה נשאר? להקציף,לזלף,לקשט והנה קינוח. נראה לי שבכל זאת יצא פה משהו מוצלח.

מצרכים: (ל- 18 גליליות)
חבילת גליליות בטעם שוקולד

250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה

 אופן ההכנה:
1.מכינים את המצרכים.















2.במיקסר עם בלון הקצפה מקציפים היטב את השמנת המתוקה לקצפת יציבה.

3.מעבירים את הקצפת לשקית זילוף.

4. ממלאים את הגליליות עד לקצה.













 
עוברים לקישוט:
50 גרם שוקולד מריר

כפית שמן (לא זית)
סוכריות שוקולד קטנות

ברס (אגוזי לוז מסוכרים)

1.מחממים את השוקולד במיקרוגל בפולסים קצרים עד להמסה.
2.מוסיפים שמן ומערבבים לאחידות.















3.טובלים קצה אחד של כל גלילית בשוקולד המומס ומקשטים בסוכריות או באגוזים.
 
4.יש לאכול את הגליליות מהר מהר בתאבון.












ועוד כל מיני:
*את הגלילות קניתי בסופר במחלקת האפייה, אין צורך אפילו להגיע לחנויות המתמחות. יש גליליות בכל מיני טעמים וגדלים. אני בחרתי בטעם שוקולד בגודל מיני.
*השתמשתי בקצפת והקצפתי אותה כמו שהיא בלי סוכר. כמובן שאתם יכולים להכין קרמים אחרים מושקעים יותר כמו פטיסייר, או פשוט להוסיף לשמנת המתוקה פודינג בטעמים.

*גם פה הכי קל לזלף את הקצפת עם שק זילוף. אופציה "ביתית" יותר-לקחת שקית אוכל קטנה למלא בקצפת, לגזור את הפינה ולזלף.זה בהחלט יעשה את העבודה נאמנה.
*קישוט- השוקולד המריר משמש בעצם "כדבק". אפשר להשתמש בשוקולד אחר או אפילו לחמם מעט ממרח (ריבת חלב/נוטלה וכו') ולהשתמש בו כדבק.

*זה הזמן להתפרע, אצלי היו סוכריות וברס אתם יכולים להשתמש בסוכריות צבעוניות,אגוזים קלויים, ממרחים שונים,קוקוס וכו'..
 
*הצעת הגשה כשבאים אורחים-אם באים אליכם אורחים אתם יכולים להכין את הגלילות עם הקצפת לפני שהם מגיעים ובמרכז השולחן להניח צלוחיות קטנות עם כל מיני ממרחים וציפויים וכך כל אחד בוחר לעצמו גלילית ומקשט אותה איך שבא לו.

*החלק המעצבן פה הוא שהגליליות סופחות את הנוזלים הן נרטבות והופכות להיות גומי לח במקום להיות פריכות וקראנציות, מה שאומר שאי אפשר לשמור אותן עם המלית יותר מדיי זמן וגם לא במקרר. הכי מומלץ זה לזלף את הקצפת כמה שיותר קרוב לאכילה ולהנות מהגליליות כל עוד הן טריות.

תהנוJ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה