יום שישי, 25 באוקטובר 2013

פשוט עוגת שוקולד

בעצם הכל מתחיל ונגמר בעוגת שוקולד נכון? בדרך כלל כשאנחנו חושבים על קינוח או על עוגת יום הולדת אנחנו ישר מדמיינים עוגת שוקולד. זו יכולה להיות העוגה הפשוטה ביותר או המושקעת ביותר אבל כל עוד יש בה שוקולד לא נראה לי שמישהו יכול להישאר אדיש.

יש אינספור מתכונים לעוגת שוקולד (ואני מדברת רק על הפשוטות ביותר בלי כל התוספות והקישוטים) אפילו במיקרוגל אפשר להכין עוגת שוקולד! בקיצור אפשרויות ורעיונות לא חסר. אז עוגת שוקולד במיקרוגל לא נכין אבל נכין משהו קל לא פחות ונקבל עוגת שוקולד רכה וטעימה בטירוף!
העוגה הפעם כמעט ואינה מכילה קמח (רק כף אחת!) ולכן העוגה מאוד מאוד עדינה. כבר מהביס הראשון תרגישו כמה היא נימוחה וממש תקבלו ענן שוקולדי בפה. מתקבלת עוגה עדינה ועשירה ביותר כך שאני יכולה להבטיח לכם שפרוסה אחת ממנה תספק אתכם. קצת קקאו קצת קצפת ואתם מסודרים.

פשוט עוגת שוקולד

מצרכים (לעוגה עגולה בקוטר 24):
250 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות

200 גרם חמאה
150 גרם סוכר

150 מ"ל שמנת מתוקה
כף קמח

כף קקאו
כף ליקר קפה (לא חובה אך מומלץ)

5 ביצים מופרדות
 ציפוי:

קקאו
שמנת מתוקה

 אופן ההכנה:
1.  מכינים את כל המצרכים (את הקקאו והקמח שמים יחד).















2.בסיר שמים  שוקולד, חמאה, סוכר, שמנת מתוקה, קמח וקקאו. מבשלים על אש נמוכה תו"כ ערבוב עד להמסה. מצננים מעט.














*אם משתמשים בליקר השוקולד זה הזמן להוסיף אותו ולערבב.

3.מוסיפים את החלמונים אחד אחד תו"כ טריפה. מעבירים את תערובת השוקולד לקערה גדולה.

4.מקציפים את החלבונים במהירות גבוהה  לקצף גבוה ואוורירי (שמזכיר קצת קצף גילוח). כשהקצף יציב מתחילים להוסיף את הסוכר בהדרגה (בכל פעם כף בהפרשים של כחצי דקה) עד שכל הסוכר נגמר. מקציפים עוד כדקה עד לקבלת מרנג לבן ויציב.
















5.מאחדים בין המרנג לשוקולד. מאחדים בפעמיים: מוסיפים כמחצית מתערובת המרנג לתערובת השוקולד ומערבבים כמעט לאחידות ואז מוסיפים את שאר המרנג ומאחדים היטב לקבלת תערובת אחידה.















6.מחממים תנור ל-170  מעלות.

7.לוקחים תבנית ומשמנים היטב את הדפנות. מניחים בתחתית נייר אפייה  ושופכים פנימה את הבלילה. מיישרים קלות ומכניסים לתנור החם.

8.אופים כ-45 דק'  עד שעה עד שהעוגה תפוחה מאוד החלק העליון נסדק מעט ואם נכניס קיסם למרכז העוגה הוא יצא יבש עם פירורים לחים עליו.

9.מצננים את העוגה בתבנית. שימו לב בשלב זה העוגה צונחת-זה בסדר.

10.מוציאים את העוגה מהתבנית. מפזרים על הכל קקאו.

11בהגשה מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה. פורסים פרוסת עוגה ומגישים עם תלולית של קצפת ליד. בתאבון.















ועוד כל מיני:

- במתכונים של עוגות שוקולד הרבה פעמים תראו אלכוהול במצרכים. זה לא חובה אך מומלץ. אני השתמשתי בליקר שוקולד קפה אבל כל ליקר קפה אחר או אפילו ברנדי או רום יעבדו פה מצויין.
-כשמוסיפים את החלמונים חשוב לטרוף כל הזמן ושהתערובת לא תיהיה ממש ממש חמה כדי שלא תקבלו חתיכות של חביתה.

-כשמאחדים בין המרנג לבין השוקולד נעשה זה בעדינות (כדי לא להפיל את המרנג) אבל כן ביסודיות. ברגע שהבלילה אחידה ללא חתיכות של מרנג נפסיק לערבב.
-שימו לב תבניות עם תחתית מתפרקת הן תבניות שעם הזמן נוטות לאבד את צורתן ועלול להיווצר רווח קטן בין החיבור של התחתית לשאר התבנית. במקרה כזה תצמידו נייר כסף לחיבור הזה אחרת תראו את הבלילה בורחת לכם- לא כיף!

-העוגה מאוד רגישה (כמו שאמרנו אין בה כמעט קמח ) ולכן יש להיות עדינים איתה. תוציאו אותה בזהירות מהתנור וגם כשאתם משחררים את התבנית לאט ובזהירות כדי שהחלק העליון לא יסדק לגמריי.
-העוגה מאוד מאוד עשירה ובעיני קקאו וקצפת זה השילוב המושלם כאן (אגב אפשר להקציף את השמנת עם כף סוכר או אבקת סוכר בשביל להוסיף מתיקות). בנוסף בגלל שהעוגה רגישה אי אפשר לשים עליה ציפוי כבד מדיי כי היא פשוט עלולה להתפרק. אל תכבידו על העוגה עם עוד קרמים או תוספות- לעתים ההבדל בין עוגה עשירה לעוגה שעושה בחילה הוא דק.

-הכי טעים להגיש את העוגה כשהיא חמימה עם הקצפת הקרה ליד-מושלם!
-שומרים את העוגה במקרר כ-5 ימים. אפשר לאכול אותה קרה או לחמם כל פרוסה כ-10 שניות במיקרוגל.

 

2 תגובות:

  1. יאמי, נראית נהדר לשבת! מקווה לנסות ולרוץ לספר.

    אירית [המעריצה מהמייל]

    השבמחק