יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

מושלגות

לעוגיות האלו יש אינספור שמות: עוגיות פיצוץ, עוגיות שלגיה, עוגיות מושלגות, עוגיות מתפוצצות ובטח עוד כמה שמות שעדיין לא נתקלתי בהם. מכל השמות בחרתי לקרוא להן מושלגות בגלל המראה האלגנטי של העוגיות האלה ואבקת הסוכר שעוטפת אותן נראה לי שזה השם הראוי ביותר.

הפעם מדובר בעוגיה לא פראיירית בכלל. זה מתחיל במרכיבים שלה שהם בעיקר המון שוקולד מריר ועוד כמה דברים טובים אבל לא זולים במיוחד. זה ממשיך בהכנה שלה שדורשת קירור של המסה ולבסוף עוד צריך לגלגל לכדורים והידיים מתמלאות שוקולד ואז עוד לטבול בסוכר ובאבקת סוכר..אני מודה שיש פה עבודה אבל בתמורה לזאת האפייה פה ממש ממש קצרה ותקבלו 100 עוגיות (!) ועדיין לא דיברנו על הטעם. זה נראה כאילו זאת בכלל עוגה שהתחפשה לעוגיה מרוב שהיא עשירה ושוקולדית.. התחושה היא כאילו נוגסים בשוקולד רך ובנוסף העוגיות כל כך יפות שכיף להגיש אותן לאורחים או אפילו לתת כמתנה למישהו שרוצים לשמח.
אז נראה לי שלמרות העבודה שנדרשת כאן זה שווה את זה..שימו לב לדגשים הקטנים ותתכוננו ללכלך את הידיים!

מצרכים (לכ-100 עוגיות)
500 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות

150 גרם חמאה
כף ברנדי/רום

4 ביצים
150 גרם סוכר

200 גרם קמח
100 גרם שקדים טחונים

30 גרם קקאו

לציפוי:
100 גרם סוכר

200 גרם אבקת סוכר

 אופן ההכנה:
1.מכינים את כל המצרכים. את האבקות (קמח, שקדים טחונים וקקאו ) מערבבים יחד.
















2.שמים בסיר שוקולד וחמאה ומבשלים תו"כ ערבוב מתמיד על אש נמוכה עד להמסה. מסירים מהאש ומעבירים לקערה גדולה. מוסיפים ברנדי/ רום ומניחים בצד לצינון קל.
















3. במהירות גבוהה מקציפים את הביצים והסוכר כ-5 דק' עד לקבלת מסה תפוחה בהירה וסמיכה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4. מאחדים בין תערובת השוקולד לתערובת הביצים. נוסיף את  הביצים לשוקולד בפעמיים ונערבב בעדינות בין הוספה להוספה. לבסוף נערבב היטב לאחידות מלאה שימו לב לגרד גם את התחתית והדפנות).

5.מקפלים פנימה את היבשים בפעמיים שלוש (גם כאן נוסיף בכל פעם שליש נערבב קלות ולבסוף נערבב היטב לאחידות).
6.כשהמסה מוכנה מעבירים אותה ל-2 קערות.
















7. מקררים את המסה לשלוש ארבע שעות.

8. מחממים תנור ל- 170 מעלות.
9. מוציאים קערת שוקולד אחת מהמקרר ומגלגלים את המסה לכדורים בגודל של עגבנית שרי. אחרי שגלגלנו את כל המסה שבקערה מכינים 2 קערות עם הציפויים. (באחת שמים סוכר ובשנייה אבקת סוכר). מכניסים כל כדור לסוכר ומגלגלים היטב ולאחר מכן לאבקת הסוכר. עוטפים היטב את הכדור באבקת הסוכר מכל הכיוונים ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
















10.מכניסים לתנור החם לאפייה של  7-8 דק'(!) בינתיים ממשיכים להכין את שאר המסה.

11.מצננים היטב את כל העוגיות. בתאבון!

 
 

 
 
 
 
 
 
 
ועוד כל מיני:
-בשלב המסת השוקולד והחמאה חשוב לערבב כל הזמן ולהיות ליד האש מכיוון שאין פה הרבה חמאה לעומת השוקולד שנוטה להישרף מהר. עבדו על אש נמוכה ותערבבו עד להמסה זה לא לוקח הרבה זמן.

-העוגיות האלו מזוהות עם גרידת תפוז ששמים במסת השוקולד. אישית אני ומשפחתי לא מתחברים כל כך לשילוב הזה אז וויתרתי עליו אבל מי שאוהב מוזמן לשטוף היטב 2 תפוזים ולגרר דק את הקליפה לשוקולד והחמאה המומסת.
-תמיד כשמאחדים בין מסות (כמו פה בין השוקולד למסת הביצים ולאחר מכן עם היבשים) עושים זאת בהדרגה. לכן בכל פעם מוסיפים מחיצת/שליש ומערבבים קלות (עושים מין היכרות בין המסות) ולבסוף מאחדים אותן היטב.

-אני ממליצה להעביר את המסה המוכנה לשתי קערות כי בשלב בו נגלגל את השוקולד הוא נמס מהר ולפעמים צריך להכניס את השוקולד לקירור קצר. כך שיהיה לכם עוד קערה בשלוף ולא תצטרכו להמתין...
-לא מוותרים על שלב הקירור אין פה גם כל כך הרבה ברירה כי המסה מאוד רכה.. אגב אתם יכולים לשמור את המסה במקרר יום-יומיים. בשיא החום מומלץ לעבוד עם מזגןJ

-שלב הכדורים הוא קצת מעצבן אני יודעת.. הרבה שוקולדJ תמצאו את הדרך הכי נוחה לכם לעבודה.. יש כאלה שמעדיפים לעשות כדור כדור ולהכניס אותם ישר לסוכר ולאבקת סוכר, יש כאלה שאוהבים לעשות נקניק מהשוקולד ולחתוך עם סכין ולגלגל בקיצור כל אחד והשיטה שלו. אני מעדיפה לעשות את כל הכדורים ולשים על צלחת לשטוף ידיים ולגלגל מהר בסוכר ובאבקת הסוכר ואז לסדר בתבנית. שימו לב זהו שלב קריטי תשקיעו בגלגול עצמו וגם על גודל אחיד ואל תעשו אותן גדולות אפילו שזה מפתה לסיים על זה.. כל היופי פה זה שהן קטנות ואחידות. גלגלו אותן היטב בסוכר ומכל הלב באבקת הסוכר (אפילו שתיהיה עליהן גבעונת קטנה של אבקת סוכר) זה כל היופי בעוגיה הזו.
-אגב אם לא שמים מספיק אבקת סוכר או כשהעוגיה צוברת לחות אבקת הסוכר הופכות להיות אפורה קצת. זה לא עובש וזה לא מקולקל אז לא להיבהל..

-חשוב מאוד: האפייה פה היא 7-8 דק' ולא יותר! העוגיה צריכה להיות רכה מבפנים אם תייבשו אותה זה יהיה ממש חבל.
-לא בא לכם לאפות הכל? אין בעיה אתם יכולים להקפיא את המסה בקופסא אטומה וכשתרצו לאפות את העוגיות מעבירים למקרר להפשרה קלה וממשיכים כרגיל. המסה יכולה לחכות כחודש במקפיא.

-את העוגיות המוכנות שומרים כשבוע בקופסא אטומה בטמפ' החדר.






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה