יום שני, 11 בנובמבר 2013

פוקאצ'ות

אז המתכון הזה נוצר אחרי שחיפשתי מה לחדש לארוחת צהריים באחד מימי שישי. אני אוהבת ביום שישי בצהריים לאכול ארוחות קלילות שמורכבות בעיקר מסלטים חמים/קרים שקשוקה או איזה מאפה טעים -ארוחה שתספק אותי אבל שתשאיר לי מקום לחגיגה של ארוחת ערב שישי.

פוקצ'ה זה כיף בעיקר כי אפשר לשחק עם התוספות-  ממרחים שונים ומגוונים יתקבלו פה בברכה והתוספות בכלל חגיגה- ירקות מכל המינים והסוגים,עשבי תיבול, תבלינים יבשים, גבינות ואפילו פירות! בקיצור לא חסר רעיונות.
אני אוהבת להכין כמה פוקצ'ות מוארכות (כי ככה אפשר לעשות כמה סוגים שונים). העדפה שלי היא פוקצ'ה שלי בעובי בינוני..לא דקה מדיי (כי הכי טעים הבצק בפנים) אבל לא עבה מדיי (כדי שעדיין היא תיהיה קצת קריספית בעיקר בקצוות) אני תמיד מוותרת על התוספות המופצצות כי בעיני השילוב המושלם זה שמן זית,מלח גס ורוזמרין -אבל זאת רק אני.

אחלה מנה ראשונה, אחלה תוספת למרק, ואחלה ארוחת שישי בצהריים מלווה בסלט גדול-כמו שהיה אצליJ
מרכיבים: (ל-3 פוקצ'ות בינוניות)

חצי קילו קמח

כף (15 גרם) מלח

כף (10 גרם) סוכר

25 גרם שמרים יבשים

45 מ"ל שמן זית

340 מ"ל מים פושרים

 
ציפוי:

שמן זית

מלח גס

תוספות

 
 
אופן ההכנה:

1. מכינים את כל המצרכים.
















2.למיקסר עם וו לישה שמים קמח ושמרים ומערבבים.

3. מוסיפים סוכר ומלח ומערבבים (שימו לב חשוב מאוד לערבב את השמרים עם הקמח היטב כי מגע ישיר עם שאר החומרים לא יטיב עמם).

4. מוסיפים את השמן והמים ומפעילים את המיקסר על מהירות בינונית ולשים כ-5 דק' עד שהבצק נפרד מדפנות המיקסר. שימו לב הבצק יהיה מעט דביק אבל גמיש ורך.

5. מעבירים את הבצק לקערה מכסים ומתפיחים כשעה וחצי-שלוש עד שהבצק הכפיל את נפחו.
הבצק לאחר ההתפחה:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. מחממים תנור ל-190 מעלות.

7.לאחר שהבצק תפח מורידים את נפחו (נותנים אגרוף למרכז הבצק) ולשים מעט כדי לוודא שכל האוויר יצא.

8. משטחים את הפוקצ'ה לפי הגודל שבחרנו על תבנית מרופדת בנייר אפייה (אין צורך לשמן או לקמח).

9. יוצרים "גומות" עם האצבעות שופכים שמן זית בנדיבות ומפזרים מלח גס.


 
 
 
 
 
 
 

עוברים לתוספות:

אני הכנתי פוקצ'ה אחת (השמאלית ) עם פסטו עגבניות שרי ורוזמרין קצוץ.

פוקצ'ה שניה (האמצעית) עם אורגנו בזיליקום טריים  ומלח שום .

פוקצ'ה שלישית (הימנית) עם זעתר ותימין.
 
10. מכניסים את הפוקצ'ות לתנור החם ואופים 20 דק'.

 

 
 
 
 
 
 
 
11. מוציאים את הפוקצ'ות מהתנור. מגישים חם!
 
 
 
 
 
 
 

12.בתאבוןJ



 
 
 
 
 
 
 
 
 ועוד כל מיני:

-בתוספות תתפרעו כמה שבא לכם  אבל אל תוותרו על השמן זית והמלח גס.

-למי שאין מיקסר אפשר להכין את הבצק ידנית. ראו הוזהרתם הבצק דביק וזה לא הדבר הכי כיפי שתעשו אבל בסוף תהנו מהעבודה הקשה שהשקעתם.

-התפחת הבצק: זמן ההתפחה משתנה בהתאם למז"א בקיץ התהליך דיי קצר ויקח כשעה-שעה וחצי בחורף זה עלול להגיע אפילו ל-3 שעות. שמים את הבצק במקום מוצל ומחכים. שמרים אוהבים שחמים להם אז לא מומלץ להניח את הקערה עם הבצק מתחת למזגן. כן יש אפשרות להניח את הבצק להתפחה במקרר העניין היחיד הוא שזה יקח הרבה זמן (לילה/7-8 שעות) אז זה מתאים למי שרוצה לעשות הכנות מראש.

-אז כמו שכתבתי בפתיח אני הכנתי 3 פוקצ'ות כי רציתי לגוון בתוספות אבל אפשר להכין פו'קצה עגולה או מלבנית גדולה (תניחו בתבניות זה הכי קל), או הרבה קטנות ואישיות מה שמתאים לכם.

-מי שרוצה עוד רעיונות לתוספות: ירקות קלויים/פיצה/תערובת גבינות/פירות יבשים/ביצת והרשימה עוד ארוכה...

-הבעיה היחידה בפוקצ'ות היא שהן מתייבשות דיי מהר. זה מסוג הדברים שצריך להכין ולאכול או להקפיא- עטפו היטב אחרי צינון מלא וכשתרצו לאכול תפשירו מעט על השיש ותכניסו לתנור חם תאמינו לי אף אחד לא ידע שזה היה במקפיא.

-שימו לב אם לא תניחו מעל גבינה הפו'קצה היא פרווה.
-מומלץ מאוד להגיש בליווי הפוקצ'ות קערה עם שמן זית וחומץ בלסמי לטבול ולאכול! יאמי!.






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה