יום שבת, 1 במרץ 2014

מגולגלות פרג

חג פורים בפתח וזה הזמן להתמסר לפרג ולהכין עוגיות פרג עסיסיות ביותר!

למרות שאני לא הכי אוהבת פרג אני גם לא לגמרי נמנעת ממנו. וחוץ מזה שחג פורים  מחייב.שנה שעברה הכנתי אוזני המן כמתבקש אז השנה החלטתי לנסות משהו אחר. נתחיל מזה שאת הבצק הזה אני ממש אוהבת. קל להכין אותו, אחרי קירור מאוד כיף לעבוד איתו הוא דיי גמיש ולא צריך לשבור את הידיים כדי לרדד אותו כך שאתם בהחלט מוזמנים להשתמש בו עם מלית שונות. את הפרג נבשל עם חמאה וחלב כדי שיספוג טעמים, לאחר מכן אני מוסיפה אגוזים וצימוקים ויחד עם הבצק מתקבלת פה רולדת פרג עשירה ביותר! אלה אמנם עוגיות אבל אם תחתכו אותם עבה יותר בהחלט תקבלו עוגות אישיות מפנקות ביותר. בנוסף על טעם הפרג אולי אפשר להתווכח מי כן אוהב או לא אוהב, אבל מה שכן מתקבלות עוגיות יפהיפיות  ועסיסיות על זה אין ויכוח. ובמבחן הטעם? אני אכלתי כמה וכמה אז אולי אני בעצם כן אוהבת פרג?

חג פורים שמח!
מצרכים: (לכמות של כ-50 עוגיות)

לבצק:
250 גרם חמאה רכה

125 מ"ל שמנת חמוצה
4 חלמונים

50 גרם סוכר
400 גרם קמח

חצי כפית אבקת אפיה

 מלית פרג:
100 מ"ל חלב

100 גרם חמאה רכה
50 גרם סוכר

250 גרם פרג
100 גרם צימוקים

50 גרם אגוז מלך קצוץ גס

 ציפוי:
ביצה טרופה

פרג

 אופן ההכנה:
בצק:

1. מכינים את כל המצרכים. (את הקמח ואת אבקת האפיה שמים יחד).
2 .במיקסר עם וו גיטרה מערבלים במהירות נמוכה חמאה ושמנת לאחידות. מוסיפים חלמונים אחד אחד וסוכר. כשהמסה אחידה מוסיפים קמח ואבקת אפיה ומערבלים רק עד לקבלת בצק אחיד.

3. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומקררים לשעה.

 













*בינתיים מכינים את המלית:
1. מכינים את כל המצרכים.

2. בסיר ממיסים חמאה,חלב וסוכר. לאחר ההמסה מוסיפים את הפרג ומביאים לרתיחה. מבשלים עוד כ 2-3 דק' תו"כ ערבוב עד שהנוזלים נספגים בפרג. מסירים מהאש מוסיפים צימוקים ואגוזים ומצננים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. מחממים תנור ל-170 מעלות.

4. חוצים את הבצק ל-2. חצי משאירים במקרר ואת החצי השני מרדדים לעלה דק על משטח מקומח.
5. עם הידיים מהדקים היטב מחצית מהפרג על כל הבצק המרודד.

6. מגלגלים את הבצק לרולדה ודואגים להדק היטב תו"כ הגלגול. מברישים את הרולדה בביצה ומפזרים מעט פרג לקישוט. עם סכין חד חותכים את הרולדה לפרוסות בעובי של כ-2 ס"מ.
7. מניחים את הפרוסות בתבנית עם נייר אפיה בשכיבה כשאת קצה הבצק דוחפים מתחת לעוגיה כדי שלא יפתח במהלך האפייה.



















8. אופים כ 15-20 דק' עד שהעוגיות מזהיבות (מוודאים שגם תחתית העוגיות זהוב). מוציאים ומצננים היטב.
9. בתאבון.



 
 
 
 
 
 
 
 ועוד כל מיני:
- העוגיה מכילה הרבה פרג ולכן חשוב להשתמש בפרג טרי. תקנו במקום בו אתם יודעים שהתחלופה היא מהירה תאמינו לי פרג לא טרי הוא ממש לא טעים!

- בתחילת הרידוד הבצק עלול להיות מעט עקשן אבל מהר מאוד הוא יתמסר למערוך. במהלך הרידוד תסובבו ותהפכו את הבצק כדי לוודא שהוא לא נדבק. אין דבר מעצבן יותר מלגלגל את הרולדה ולגלות שכל החלק התחתון נדבק לשייש.. כל הזמן דואגים שהמשטח יהיה מקומח אבל מעט מאוד.. שכבה דקה של קמח.
-אל תפרסו את העוגיות דק מדיי כדי שלא יתפרקו אחרי החיתוך. אפשר בהחלט לחתוך בצורה עבה יותר ולהגיש ממש כעוגה אישית. במקרה כזה שימו לב שזמני האפייה יתארכו.

-כמו שכתבתי גם בפתיח הבצק הזה טעים וכיפי לעבודה ואתם בהחלט יכולים להשתמש בו עם כל מלית אחרת. אתם יכולים על אותו עיקרון לבשל אגוזים טחונים או למרוח נוטלה/ממרח תמרים וכו' וגם תקבלו פה אחלה של עוגיות.

-שומרים את העוגיות בקופסא אטומה כ-5 ימים. בחודשי הקיץ מומלץ להכניס לקירור.





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה