יום חמישי, 17 באפריל 2014

חגיגת חמאת בוטנים

הקינוח הזה נולד כשהייתי צריכה (כמו בכל שנה בשנים האחרונות )להכין קינוח לארוחת ליל הסדר..כמו בכל שנה ידעתי רק דבר אחד שהקינוח יהיה אישי. למקומות עם הרבה אנשים אני לא אוהבת לקחת עוגות גדולות ומסורבלות (אלא אם כן ההגשה היא אצלי בבית) ומכיוון שהייתה לי נסיעה של שעה וכ-25 קינוחים להכין לא היה לי ספק שאני הולכת על קינוח אישי בכוסות יפות חד פעמיות בלי להסתבך לחתוך ובטח שבלי לשטוף!

אז אחרי שידעתי שהוא יהיה בכוסות חשבתי על איזה טעמים בא לי...היו לי מיליון רעיונות-שילובים של פירות,של חמוץ מתוק, של שוקולדים אבל בסוף בחרתי באחד השילובים המוצלחים ביותר שיש! שוקולד מריר וחמאת בוטנים פשוט שילוב גאוני מסוג הדברים שאני אומרת "איך לא חשבנו על זה קודם"?

אז יש כוסות ויש שילוב של טעמים..מה עוד חשוב לי?
צבעים-חייבת לנצל את זה שהקינוח בכוסות שקופות אז אפשר לשחק עם השכבות בצבעים שונים.
מרקם-אני אוהבת שיש שילוב של משהו קראנצ'י וקשה שצריך ללעוס לצד קרם שמחליק בגרון.

מתקדמים!
יש לי שכבות,יש לי כוסות, יש לי חומרי גלם והתחלתי לשחק..שברתי את הראש אם אני רוצה את החלק הכהה למטה או למעלה,אם אני רוצה 2/3/4 שכבות ואם אני רוצה לשלב גם בוטנים בקינוח בקיצור הרבה מחשבותJ
מפה לשם יצרתי קינוח שאני מאוד גאה בו בעיקר כי הוא יצא סופר טעים,יפה ועם טעמים מאוזנים ביותר!
חג שמח!

מצרכים: (ל-22 גביעים אישיים)

לבסיס גנאש שוקולד מריר ובוטנים:
200 גרם שוקולד מריר קצוץ

125 מ"ל שמנת מתוקה
100 גרם בוטן קלוי ומלוח קצוץ דק

 
לדיפלומט חמאת בוטנים:
170 מ"ל חלב

125 מ"ל שמנת מתוקה
חצי מקל וניל

4 חלמונים
100 גרם סוכר

25 גרם קורנפלור
150 גרם חמאת בוטנים חלקה

125 מ"ל שמנת מתוקה

ציפוי:
מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה

50 גרם בוטן קלוי ומלוח קצוץ גס

 
אופן ההכנה:
בסיס:

1. מכינים את כל המצרכים. את השמנת שמים בסיר ואת השוקולד בקערה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. מביאים את השמנת לרתיחה ושופכים על השוקולד. ממתינים כדקה ומערבבים עד לקבלת קרם שוקולד אחיד.

3. מוסיפים את הבוטנים ומערבבים עד לקבלת מסה אחידה.
4. מעבירים לשק זילוף (או עם כפית) ממלאים את תחתית הכוסות בשכבה אחידה, משתדלים לא ללכלך את הכוס כדי לשמור על מראה השכבות בהמשך. דופקים את הכוסות על השייש כדי ליישר את מסת השוקולד.

5. שמים את הכוסות בתבנית עוטפים בניילון נצמד ומכניסים לקירור.
 
 
 
 
 
 
 

 
דיפלומט חמאת בוטנים:
1. מכינים את כל המצרכים.

2. בסיר שמים חלב שמנת ומקל וניל. את מקל הוניל חוצים לאורכו ומוציאים ממנו את הגרגירים (עם החלק האחורי של הסכין)מכניסים את הגרגירים ואת המקל פנימה לסיר. מבשלים על אש נמוכה-בינונית עד לתחילת רתיחה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. בינתיים טורפים חלמונים וסוכר. כשהסוכר נמס מעט מוסיפים את הקורנפלור וטורפים לאחידות.
















4. כשהנוזל בסיר מתחיל לרתוח עושים השוואת טמפ':
-שופכים רבע מהנוזל לקערה עם החלמונים הסוכר והקורנפלור תו"כ טריפה (חשוב מאוד אחרת נקבלת חביתה)!

-את הסיר מחזירים לאש נמוכה.

-כשהנוזל עם הביצים אחיד נשפוך את כולו לתוך הסיר ונטרוף היטב 3-5 דק' עד שהתערובת מסמיכה מאוד ומתחילה לרתוח (תקבלו מרקם דומה לדני וניל).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. מעבירים את הפטיסייר לקערה מוציאים את המקל וניל, מוסיפים חמאת בוטנים ומערבבים לאחידות.

6. מצמידים ניילון נצמד לפטיסייר (כדי למנוע היווצרות של קרם) ומכניסים לקירור של שלוש-ארבע שעות.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. לאחר הקירור (מוודאים שהקרם קר מאוד) טורפים מעט את הפטיסייר שלנו עם מטרפה ידנית על מנת "לאוורר" אותו. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת רכה (במרקם יוגורט) ומאחדים בין הקצפת לפטיסייר.

8. מעבירים לשק זילוף (או עם כפית) ממלאים את הכוסות על שכבת השוקולד כמעט עד למעלה.
9.מחזירים לתבנית עוטפים בניילון ומחזירים לקירור.















10. לקראת הגשת הקינוח מכינים את השכבה השלישית: מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה מעבירים לשקית זילוף ומזלפים  מעל החמאת בוטנים. מפזרים בוטנים קצוצים ו/או שוקולד מגורר.
11. בתאבון!





















 ועוד כל מיני:
-אפשר לוותר על הבוטנים בשכבת הבסיס ופשוט לפזר בין שכבת הבסיס לחמאת בוטנים. אל תוותרו עליהם הם נותנים קראנצ'יות נהדרת.

-מומלץ מאוד לעבוד עם שקית זילוף העבודה תיהיה מהירה יותר ובעיקר נקייה יותר. תצליחו להיות הרבה יותר מדוייקים מאשר עם כפית. ניתן לקנות שקיות זילוף חד פעמיות בחנויות המתמחות.
-אפשר לקחת מקלות וניל משומשים לייבש היטב ולטחון עם סוכר ואז מקבלים סוכר ונילJ

-סתם שתדעו:הקרם נקרא קרם פטיסייר עד לשלב בו אנו מוסיפים קצפת ואז הוא הופך להיות קרם דיפלומט.

-לא בא לכם טוב חמאת בוטנים? אין בעיה נוטלה/חלבה/ריבת חלב הכל תופס!
- קירור הוא שם המשחק לכל אורך הכנת הקינוח. לא לוותר!

-את הקינוח ( ללא הקצפת) אפשר להכין 5 ימים מראש ולשמור בקירור. את הקצפת מומלץ להכין צמוד להגשה.
-ללא הקצפת אפשר להקפיא את הקינוח אטום היטב כחודש. אפשר להגיש חצי קפוא כמו מוס.

-גילוי נאות: הקצפת בחלק העליון לא יצאה לי כמו שרציתי הרעיון היה להקציף את הקצפת בצורה יציבה מאוד ואז לזלף אותו לגובה ורק על החלק העליון לפזר בוטנים. הכנתי את הקצפת ממש לפני היציאה לערב החג שמרתי בקירור וזילפתי רק לפני אכילת הקינוח אבל כנראה שבכל זאת ב4-5 שעות בהם היא "עמדה" היא נמסה לאט לאט ולא הייתה לי אפשרות לזלף לגובה כמו שרציתי..
אז אתם מוזמנים לעשות כמו שיצא מתמונה או כמו ברעיון המקורי שלי גבוה ויציב. לשיקולכם.






 

תגובה 1:

  1. יאמי לגמרי, נראה מהמם!!
    חג שמח!
    אירית.

    השבמחק