יום שבת, 14 ביוני 2014

מאפינס וניל ואוכמניות

הקיץ הגיע ואיתו גם החיפוש לאחר קינוחים מהירי הכנה, קלילים או כאלה שיצננו אותנו במהרה. מאפינס ללא ספק עונה על ההגדרה של מהיר הכנה ושל קליל ולכן הוא מתאים לנו בהחלט למזג האוויר הקיצי שהגיע אלינו.

לאף אחד אין באמת כח לעמוד עכשיו במטבח ולהילחם עם חמאה שמתרככת תוך שניה וגורמת לעבודה להיות מסורבלת או לעבוד עם שוקולד שמלכלך לנו את כל המגירות הארונות והשיש ולכן אנחנו מחפשים קינוחים שיהיה קל להכין אותם בלי יותר מדיי בלאגן. המאפינס הוא בהחלט קינוח כזה הסיכוי להתלכלך הוא קטן מאוד ואפילו כמות הכלים כאן היא ממש קטנה.
כל הקסם של המאפינס הוא בדרך ההגשה שלו שהופכת אותו להיות עוד יותר חגיגי ומרשים. היום אפשר להשיג בחנויות אינספור מנג'טים צבעוניים ומהממים שישדרגו את מראה המאפינס. אפשר להשיג מנג'טים בכל הצבעים והדוגמאות שרק עולה לכם בדמיון וישנם אפילו כאלה שמגיעים עם קיסמים תואמים ועליהם דמויות מדליקות  או בכלל מנג'טים מהסוג הרומנטי והקשיח כמו שאני בחרתי. המלצה שלי לכו תעשו סיבוב בחנויות המתמחות ותרכשו לכם 2-3 סוגים שיקפיצו לכם את ההגשה של המאפינס ועוד יתרון חשוב- אין צורך לנקות את התבנית מנג'טים אחרי האפייה!
מעבר לקינוח קליל המאפינס יכול להוות תחליף מעולה לארוחת בוקר קלילה, לארוחת 10 עם קפה קר באמצע יום העבודה או כקינוח לילד אחרי מקלחת צוננת.

בחרתי בשילוב של וניל ואוכמניות דיי קלאסי, התחשק לי משהו קליל אז ויתרתי על השוקולדים והמליות הכבדות והלכתי על פירות יער שמשתלבים מעולה עם טעמי וניל. היום אפשר כבר להשיג פירות יער טריים אבל גם קפואים (כמו שאני השתמשתי במתכון) לגמרי מספקים את העבודה.

מאפינס וניל ואוכמניות (כ-20 מאפינס)
מצרכים:

280 גרם קמח
קורט מלח

100 גרם שקד טחון
10 גרם (שקית) אבקת אפיה

100 גרם סוכר
100 גרם חמאה מומסת צוננת

כף תמצית וניל
גרידת לימון מלימון/תפוז שלם שטוף היטב

200 מ"ל (מיכל) שמנת חמוצה
2 ביצים

150 גרם אוכמניות טריות/קפואות (אם הן קפואות שומרים במקפיא עד השימוש)

 אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל- 170 מעלות.

2. בקערה גדולה מערבבים את כל החומרים היבשים (קמח,מלח,שקד טחון,אבקת אפייה וסוכר).
3. בקערה אחרת מערבבים את הרטובים (חמאה,וניל,גרידת לימון/תפוז,ביצים,שמנת חמוצה).

4. יוצרים גומה בקערת היבשים שופכים פנימה את הרטובים ומערבבים בעזרת מרית או כף עץ עד לאחידות (חשוב במהלך הערבוב להגיע גם לתחתית הקערה). מוסיפים את פירות היער ומערבבים רק עד שהאוכמניות מתפזרות במלית.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. מסדרים את המנג'טים (אם בחרתם במנג'טים מקרטון כמוני יש לשמן אותם מעט בעזרת ספריי שמן) מחלקים את המסה למנג'טים בצורה שווה (לא ממלאים עד הסוף כי המסה תופחת בתנור) הכי קל לעשות זאת עם כף גלידה קפיצית אבל כף רגילה בהחלט תעשה את העבודה. דואגים שכולם מקבלים אוכמניות.















6. מכניסים את המאפינס לתנור החם ואופים כ-20 דק' עד שהמאפינס תפוחים וזהובים ואם נכניס קיסם למרכזם הוא יצא יבש עם פירורים לחים.

7. מצננים היטב.

8. שומרים בטמפ' החדר ואוכלים תוך יומיים. בתאבון!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ועוד כל מיני:
- אפשר להמיר את כל השקדים הטחונים בקמח למרות שאני פחות ממליצה.

-אפשר להחליף את השמנת החמוצה ברוויון באותה הכמות.
-את החמאה ממיסים ומניחים לדקה שתתקרר מעט כדי שהחום לא יבשל את הביצים.

-יש לערבב את היבשים והרטובים למסה אחידה כמה שיותר מהר. ברגע שהמסה אחידה הפסיקו לערבב אחרת תקבלו מאפה דחוס ויבש.
-אם בחרתם להשתמש בתבנית מאפינס ללא מנג'טים יש לשמן אותה היטב כדי שיהיה לכם קל להוציא לאחר הצינון את המאפינס המוכנים.

-אם יש באפשרותכם להשיג פירות יער טריים עשו זאת הם גם טעימים יותר וגם יצבעו פחות את הבצק בצבע הפרי.
-הסיבה שמוסיפים את פירות היער הקפואים ישר מהמקפיא היא כדי שלא יצבעו את הבצק (מה שלאחר האפייה יראה כצבע מעט ירוק ולא כל כך מגרה) לכן גם חשוב לערבב כמה שפחות את המסה ברגע שהכנסנו את האוכמניות כדי לא למעוך אותם ולשחרר מהם מיץ. במידה והמאפינס נצבעו מעט בצבע והוא לא כל כך מזמין לאכילה פזרו אבקת סוכר.

-אפשר להחליף את האוכמניות בפרי יער אחר.
-אפשר לשמור את המאפינס במקרר (כ-5 ימים) או להקפיא (לשבועיים) בשני המקרים יש לחמם את המאפינס מכיוון שהם מתקשים ומתייבשים מעט במהלך הקירור. ההמלצה שלי היא לשמור אותם בטמפ' החדר בקיץ כיומיים (בגלל רגישות הפרי) ובחורף 4-5 ימים.





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה